Often go Awry [Oprør i Mutiara Gondok 7]

Jeg har en indrømmelse: Jeg er kommet bagud med mine session-rapporter om Mutiara Gondok. Well, det må jeg hellere få gjort noget ved! Her er næste indlæg i sagaen om Mutiara Gondok.

Sidste session sluttede med, at vi endelig ramte dagen for den procession, vi har arbejdet os frem mod de to foregående sessioner. Det har taget sin tid, men nu er det endeligt…

Paradetid!

Folk er alle vegne på gaderne. De er i deres stiveste puds, selvom der er en urolig stemning i luften. Vores plan er at følge paraden gennem byen: Snigmorder Phra og tyveprinsessen Murasa på mere eller mindre gadeplan, og smuglerkongen Arthit på en flåde i paraden.

Rent spilteknisk foregår det her ved, at vi har fået udprintet et kort over Mutiara Gondok (et kort, der ofte bliver opdateret med nye steder, vi har opdaget). På kortet ligger vi en bunke tokens, der hver især repræsenterer et encounter eller en scene.

img_2232
Paradens vej gennem handelskvarteret. Vi starter fra venstre, nær Småmarkedet. Planen er, at vi ender med at aflevere den kommende fyrstinde Ouimon ovre ved Helligpynten.

Jeg vil kort beskrive hver scene, vi kommer igennem.

  • En 5-8 mænd ser skumle ud. Phra får hurtigt øje på dem, og pilker mod dem. Mændende har poser med runde ting nede i (måske bomberne fra Arthits lager, helt tilbage fra første session?), og de ligner absolut ikke nogen, som har gode intentioner. Phra får fanget Arthits opmærksomhed, og Arthit gør vagterne opmærksom på mændende – desværre en tand for sent.
    Mændende trækker hænderne op af poserne igen – og begynder at tyre tomater mod processionen. Åh nej! Kæmpeøglen, som Ouimon sidder på, er heldigvis ligeglad, og vagterne tager sig hurtigt af lømlerne.
Processionen
Enter a caption
  • På denne del af strækningen, er byen fyldt med høje bygninger med flade tage. De er optimale at sidde på, så det gør folk naturligvis. Phra og Arthit får begge øje på en mand der sidder lidt alene, med noget…mystisk? i hænderne. Desværre fejler Murasa sit perception+awareness test, og får derfor først øje på noget, da Phra ret åbenlyst peger op mod den mystiske mandsling.
    Heldigvis kan Murasa det det parkour (både ved at være atletisk, men så sandeligt også ved at være magisk), så hun kommer hurtigt op, og løber over en guirlande for at komme over vejen, mod manden. Hun ender med at slå ham, dreje hele vejen rundt om sig selv, og bruge momentum til at give ham endnu et slag, som smadrer hans ansigt mod tagryggen – hjernerystelse a-go-go!
  • Mens Murasa gemmer sig (for hendes stunt var ikke just specielt snigeren), nærmer karavanen sig en bro, hvor Arthit ser noget under den. Han hidkalder et magisk sendebud, som han sender til sine muskelmænd/livvagter, som er i nærheden.
    De løber over under broen, og Phra følger hurtigt efter. Han får øje på de tre muskelmænd, som slås mod 2 banditter.

    Under bro
    Under broen sker ting og sager. Tegning: Ole Sørensen

    Ved første pylon står 3 andre banditter med en lanterne. Højt oppe, under selve broen, hænger et net med de mange bomber, som tilhørte Charoen (igen, helt tilbage fra første session). Phra forsøger at stoppe banditterne med sine kastenåle, men han misser. Han hopper direkte i nærkamp med dem, og det er de heldigvis vildt dårlige til. Muskelmændende hjælper Phra med at tage sig af banditterne, og netop som kampen runder af, får Phra øje på en mystisk mand på den anden bred…

  • Ovre på den anden bred, har processionen efterhånden nået frem til Hvalens Tempel. Ouimon bliver båret ind i templet, hvor hun skal velsignes. Arthit “får det dårligt” af køreturen i vognen, og hopper derfor ud af den – men i virkeligheden er det en undskyldning for, at hoppe over til slumkvarteret Bundslam, hvor processionen skal igennem om lidt.
  • Murasa kommer helt ind i Bundslam – men her er mennesketomt. Det er meget mærkeligt. Phra løber mod den bygning, hvor han tidligere var til bølletræf – men den er også helt tom!
  • På den anden side af Bundslam ser Arthit en mand hænge under en gangbro mellem to bygninger. Manden ser også Arthit, og hopper ned. De to cirkler kort om hinanden, før Arthit bruger sin slynge på nærmest klods hold. Det gør nas, og angriberen synker sammen.
  • Ved den Gyldne Nellikes Tempel skal Ouimon igen velsignes. Det tager sin tid.
  • Næsten fremme ved slutningen af ruten, og vagterne begynder øjensynligt at slappe af. Murasa får en ge-ni-al idé, og tænker hun vil få lidt kant på vagterne ved højt at råbe: “DØD OVER OUIMON!!”. Så kan Murasa lære det – for det var åbenbart det, de omtrent halvandenhundrede forklædte banditter ventede på, så de går til angreb. En kæmpe kamp starter her, som tager længere tid, og involverer mange terningerul.
    Øgle og banditter
    En øgle og en masse banditter. Tegning: Ole Sørensen

    Fjenderne er:

    • 150 banditter, som Murasa danser rundt om og slår omkuld
    • En Blob-agtig mand med en kæmpe kølle
    • En general-udseende mand med kæmpe hat og fancy rustning
    • En høj tynd, tyng kvinde, med tynde, tynde sværd.
    • Ouimons kæmpeøgle!
  • Efter kampen er vores helte dårligt forpustede, og føler det er tid til at redde Ouimon, mens byvagterne og banditterne tager sig af hinanden – hjulpet godt på vej af Arthits magi, som har fået mange til at sove.
    Vi henter Ouimon fra øglen, og løber med hende til kortegens sidste stop: Helligpynten. Vi bliver hurtigt enige med præsterne her, at det, som skete, var at Ouimon “dånede af ren ærbødighed” inde ved den sidste velsignelse, og Ouimon bliver sejlet hen til paladset.
  • Den sidste scene i dagens session involverer fyrstemoderen. Hun. Er. Rasende.

Og således er scenen ligesom sat. Vi har en masse folk i spil, som alle vil ting og sager med byen – det ser i hvert tilfælde sådan ud. Mon vi kan finde ud af, hvem der vil hvad, og hvad der egentlig sker?

Only time will tell…

Reklamer

Udgivet af

brichs

Bare en glad nørd

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s