Gaver? – #rpgaday 24

Så er det endnu engang blevet tid til noget #rpgaday, hvor vi sammen med alverdens nørder svarer på spørgsmål omkring den dejlige hobby vi deler; rollespil! I går snød vi, og snakkede om hvordan min gruppe godt kan lide at starte vores sessioner. I dag skal vi snakke om noget helt andet, nemlig:

What is the game you are most likely to give to others as a gift?

Det er et stort spørgsmål; hvilket spil vil jeg give til andre som en gave?

De fleste rollespillere jeg kender, har i forvejen en kæmpestor rollespilssamling – her vil jeg som udgangspunkt prøve at fylde huller i deres samling, hvis jeg skulle købe en bog til dem.

Til folk, som kun har prøvet et enkelt system, vil  jeg finde noget, der kan udvide deres horisont; enten ved at hive et spil fra en helt anden genre, eller ved at finde noget mere eksperimenterende (såsom Fiasco eller Dread) frem.

Jeg har tidligere foræret min grandfætter en kopi af Ulvevinter, fordi jeg tror han kan blive den bedste spilleder, jeg længe har mødt.

Så, det korte svar må være: Et spilsystem, der passer til personen – og ikke bare et “det her system SKAL alle bare have!“-svar.

I morgen er jeg tilbage her på kanalen, hvor der skal snakkes om hvordan man laver en god karakter…

Udgivet af

brichs

Bare en glad nørd

En tanke om “Gaver? – #rpgaday 24”

Skriv en kommentar